Главная

Изучаем болгарский язык

Нет ничего сильнее слова

                  
Вивчення болгарської мови

-         Система роботи в початковій ланці.
Болгарську мову діти починають вивчати в 4 класі. Вони вчаться читати, писати, накопичують нову лексику, щоб висловлювати свої думки на літературній болгарській мові. Вчать напамять маленькі віршики, знайомляться з болгарськими народними святами та традиціями.

Система роботи в середній ланці
-         
 
-         Учні 7-9 класів вивчають граматику болгарської мови, читають, переказують біографії, твори болгарських письменників. Вчать напамять поезії, розвивають усне мовлення. Навчаються писати творчі роботи: перекази, твори, казки. Знайомляться з фольклором болгарського народу, бесідуючи з літніми односельцями та записуючи прислівя, казки, пісні. З  8-го  класу діти вже приймають участь в олімпіадах. Маємо переможців.


Система роботи в старших класах


Учні 10-11 класів глибше вивчають граматику болгарської мови, вдосконалюють свої знання з історії та географії Болгарії. Пишуть творчі роботи. Маємо переможців серед юних кореспондентів болгарської газети «Роден край». Багато наших учнів займають в олімпіадах призові місця. 


Система роботи Буц М.Ф.

Школа майбутнього – це, в першу  чергу,  творча школа.
Завдання її полягають в тому, шоб, розвиваючи творчі сили
молоді, виховувати з неї творців культурних цінностей.
                                             Григорій  Ващенко 
        
    Обдарованість дитини… Що це таке? Можливо, це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не тільки  не згаснути, а спалахнути полум’ям. Здібні, талановиті люди в будь – якому суспільстві є його «локомотивом». Саме їхніми інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі. Тому я, як і багато моїх колег, постійно шукаю серед своїх учнів обдарованих дітей, щоб підтримати і розвинути їх здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано.
  Як вчитель – філолог я вважаю пріоритетними розвинення творчих здібностей дитини, його креативного мислення, збагачення словникового запасу, толерантності в спілкуванні, бажання знати декілька мов і, звісно, любов до читання.

               Намагаюсь пояснити дітям, що талант, обдарованість – це на 90% праця. Їх потрібно розвивати протягом життя, і чим більше ми працюємо, тим вагоміші результати.
   Для того, щоб налаштувати дитину на успіх, намагаюсь викликати у неї інтерес до предмету (запалити). Для цього використовую принципи:
·         відкритих перспектив: спочатку заохочую оцінкою, що допомагає  одержати хороші знання і інтерес до предмету;
·         наголошення на будь- яких поліпшеннях: помічаю кожний успішний крок дитини, підтримую;
·         похвала вчителя,висловлена з любовю, гордістю за успіхи вихованця;
·         вказую на можливі перспективи старання. Наприклад, вивчаючи сумлінно болгарську мову, матимеш можливість:
v  знати рідну мову перфектно, що означає
v  знання третьої слов’янської, або ще одної європейської мови і
v  можливість навчатись у престижних університетах  Болгарії, а ще раніше –
v  стати переможцем в олімпіадах та конкурсах для учнів.

 Болгарська мова – моя рідна. Ще будучи студенткою філфаку (російське відділення) ЗГПІ, я мріяла колись оволодіти рідною мовою досконало.  Я дуже рада, що моя мрія стала реальністю, тим більш, що маю можливість передавати свої знання дітям. Одержала задоволення від можливості здійснити подорож по містах і селах Болгарії, де жили мої прадіди, навчатися на курсах болгарської мови (1989 у місті Варна та 1995 в Габрово). З інтересом вивчаю історію багатостраждального болгарського народу, історію його переселення в нашу країну. Адже ми повинні знати свої корні, тому що «сила людини в її коренях». Я знаю декілька мов, але рідна мова для мене, як для кожної людини, є найкращою. Цьому вчу і своїх учнів.
   Мою багатолітню працю по збереженню і вдосконаленню болгарської мови серед світової діаспори високо оцінило Міністерство освіти Республіки Болгарія, нагородивши мене медаллю «Заслужил  български учител» і Грамотою. 
  Маю Грамоти й Подяки Приазовського районного відділу освіти, райдержадміністрації «за професійну майстерність, творчу працю, досягнення вагомих результатів у підготовці учнів до олімпіад». В березні 2013 року стала дипломантом районного конкурсу «Господиня рідного краю» у номінації «Жінка – працівник освіти та науки». Маю багато власних розробок уроків та позакласних виховних заходів на болгарській та російській мовах.(Свято для мам . Свято для дітейУрок літератури в 6 класі)Деякі з них опубліковані. У 2002 році в Книзі для вчителя болгарської мови (автор – методист Дарина Чернева) надруковано 2 моїх нестандартних урока: "Български народни пролетни празници"та  "Здравей, Бабо Зимо!
Видавництво «Інтерклас». Софія. 2002. У 2009 році наукова збірка «Актуальні проблеми словянської філології» надрукувала ще один мій нестандартний урок «Силата на човека е в корените му». У березні 2013 року в журналі «Русский язык и литература в школах Украины» надруковано мій урок з літератури у 6 класі «Путешествие на остров Робинзона». Маю власні збірки віршів: «Жить по законам добра и любви» та «Жемчужинка».
                                

 Пропоную познайомитися з деякими віршами з моїх збірок .
 Часто друкуюсь в газеті «Роден край». У 2012 році моє есе «Секретът на неговото дълголетие е в добротата му» зайняло в конкурсі «Аз съм болгарин…» 3 місце (доросла категорія). Моя розробка свята  "Болгарський народ в розмаїтті народів України" до 150-річчя переселення болгар в Таврію зайняла також призове третє місце (2013 рік). Мої вихованці дуже талановиті. Вони пишуть вірші, казки, оповідання, роблять проекти та презентації.


                          Наші діти дуже артистичні. 



Вони із задоволенням приймають участь в шкільних, районних, а також обласних заходах. Мені приємно, що мої учні чудово говорять, декламують вірші як на українській, так і на російській, болгарській мовах.
  


На протязі 25-и років вивчення болгарської мови вихованці Богданівської школи постійно приймають участь в олімпіадах з предмету. Вони прославляють свою альма – матер, займаючи призові місця в районних, обласних і навіть Всеукраїнських олімпіадах.
Про досягнення моїх учнів говорять їх нагороди.

Грамоти за останні 5 років отримали:                              
                                                                                  
·                     Ромалійський Владислав  за перемоги 2 роки поспіль, у  2010 та 2011 роках: за

1 місце в районній,
1 місце в обласній,
2 місце у Всеукраїнській олімпіадах.  В 2012 році він мав 1 місце в районній і в обласній олімпіадах.


Златєва Анастасія за  1 місце в районній олімпіаді (2010 рік), 2 місце в районній та 1 місце в обласній олімпіадах(2011), учасниця Всеукраїнської  олімпіади в місті Одеса (2011),
   - 3 місце в районній олімпіаді (2012)
   
                                                                             
  
         

       Сапоговська Аліна  за 1 місця в районних  олімпіадах у 2013, 2014 роках.
                                                                                                      
                                                                                                      

                           Куруоглу Валерія                                                                      за 3 місце в районній олімпіаді  у 2014,  1                                    1 місце в районній та 3 - в обласній олімпіадах у 2015 році, 
в 1 місце в районній та 3 - в обласній олімпіадах у 2016, 2017 роках. 1 1 місце в районній та 2 в обласній олімпіадах у 2018 році.




                           
Учні Богданівського НВК вже декілька років поспіль приймають участь в конкурсі
«Аз съм българин и това значи…», який організовує редакція Всеукраїнської болгарської газети «Роден край» (місто Одеса).

                Ось наші переможці:
     ·        Пєткова Анастасія (10 клас) – 2011 рік – 1 місце
     ·        Ромалійський Влад  (10 клас) – 2011 рік – 2 місце
     ·        Пєтков Олександр (10 клас) – 2011 рік – 3 місце

·        ·  Пєткови Олександр і Анастасія (11клас) – 2012 рік 2 місце                                                                                                                                     
              ·  Бондарев Максим (10 клас) – 2013 рік – 3 місце

 Я пишаюсь, що наші  випускники стали студентами кращих  болгарських вузів в містах Софія, Велико Тирново та Варна.
Міхова Інна в 2014 році успішно закінчила             
 Великотирновський університет імені   
Кирила і Мефодія (факультет Міжнародні  
   економічні відносини) 
                                                            
 Ромалійський Владислав успішно навчається (європейський стипендіат)  на 4 курсі Софійського університету національного та  світового господарства на тому ж факультеті.

                                                                                                           
 

На 2 курсі  Варненського університету навчається
 Попазов Владислав, який  вивчає менеджмент.
 По закінченню діти мають право на працевлаштуванняв    будь-якій країні шенгенської зони Європи.                     




Обдаровані діти України




 Учим болгарский ОНЛАЙН

2 комментария: