Вивчення болгарської мови
-
Система роботи в початковій ланці.
Болгарську мову діти починають вивчати в 4 класі. Вони
вчаться читати, писати, накопичують нову лексику, щоб висловлювати свої думки
на літературній болгарській мові. Вчать напам’ять маленькі віршики, знайомляться з
болгарськими народними святами та традиціями.
Система роботи в середній ланці
-
- Учні 7-9
класів вивчають граматику болгарської мови, читають, переказують біографії,
твори болгарських письменників. Вчать напам’ять поезії, розвивають усне мовлення. Навчаються
писати творчі роботи: перекази, твори, казки. Знайомляться з фольклором
болгарського народу, бесідуючи з літніми односельцями та записуючи прислів’я, казки, пісні.
З 8-го
класу діти вже приймають участь в олімпіадах. Маємо переможців.
Система роботи в старших класах
Учні 10-11 класів глибше вивчають граматику болгарської мови, вдосконалюють свої знання з історії та географії Болгарії. Пишуть творчі роботи. Маємо переможців серед юних кореспондентів болгарської газети «Роден край». Багато наших учнів займають в олімпіадах призові місця.
Система роботи Буц М.Ф.
Школа майбутнього –
це, в першу чергу, творча школа.
Завдання її полягають
в тому, шоб, розвиваючи творчі сили
молоді, виховувати
з неї творців культурних цінностей.
Григорій Ващенко
Обдарованість дитини… Що це таке?
Можливо, це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не
тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям. Здібні, талановиті люди в будь
– якому суспільстві є його «локомотивом». Саме їхніми інтелектуальними
зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі.
Тому я, як і багато моїх колег, постійно шукаю серед своїх учнів обдарованих
дітей, щоб підтримати і розвинути їх здібності, підготувати ґрунт для того, щоб
ці здібності було реалізовано.
Як вчитель – філолог я вважаю пріоритетними розвинення творчих
здібностей дитини, його креативного мислення, збагачення словникового запасу,
толерантності в спілкуванні, бажання знати декілька мов і, звісно, любов до
читання.
Намагаюсь
пояснити дітям, що талант, обдарованість – це на 90% праця. Їх потрібно
розвивати протягом життя, і чим більше ми працюємо, тим вагоміші результати.
Для того, щоб налаштувати дитину на успіх, намагаюсь викликати
у неї інтерес до предмету (запалити). Для цього використовую принципи:
· відкритих перспектив: спочатку заохочую оцінкою, що
допомагає одержати хороші знання і інтерес до предмету;
· наголошення на будь- яких поліпшеннях: помічаю кожний
успішний крок дитини, підтримую;
· похвала вчителя,висловлена з любов’ю, гордістю за успіхи вихованця;
· вказую на можливі перспективи старання. Наприклад,
вивчаючи сумлінно болгарську мову, матимеш можливість:
v знати рідну мову перфектно, що означає
v знання третьої слов’янської, або ще одної європейської мови і
v можливість навчатись у престижних університетах Болгарії, а ще раніше
–
v стати переможцем в олімпіадах та конкурсах для учнів.
Болгарська мова – моя рідна. Ще будучи студенткою філфаку (російське
відділення) ЗГПІ, я мріяла колись оволодіти рідною мовою досконало. Я
дуже рада, що моя мрія стала реальністю, тим більш, що маю можливість
передавати свої знання дітям. Одержала задоволення від можливості здійснити
подорож по містах і селах Болгарії, де жили мої прадіди, навчатися на курсах
болгарської мови (1989 у місті Варна та 1995 в Габрово). З інтересом вивчаю історію
багатостраждального болгарського народу, історію його переселення в нашу країну. Адже ми
повинні знати свої корні, тому що «сила людини в її коренях». Я знаю декілька
мов, але рідна мова для мене, як для кожної людини, є найкращою. Цьому вчу і
своїх учнів.
Мою багатолітню працю по збереженню і вдосконаленню
болгарської мови серед світової діаспори високо оцінило Міністерство освіти
Республіки Болгарія, нагородивши мене медаллю «Заслужил български учител»
і Грамотою.
Маю Грамоти й Подяки Приазовського районного відділу освіти,
райдержадміністрації «за професійну майстерність, творчу працю, досягнення
вагомих результатів у підготовці учнів до олімпіад». В березні 2013
року стала дипломантом районного конкурсу «Господиня рідного краю» у номінації
«Жінка – працівник освіти та науки». Маю багато власних розробок уроків та позакласних виховних заходів на
болгарській та російській мовах.(Свято для
мам . Свято для
дітей, Урок
літератури в 6 класі)Деякі
з них опубліковані. У 2002 році в Книзі для вчителя болгарської мови (автор –
методист Дарина Чернева) надруковано 2 моїх нестандартних урока:
"Български народни пролетни празници"та "Здравей, Бабо Зимо!
Видавництво «Інтерклас». Софія. 2002. У 2009 році наукова збірка «Актуальні проблеми слов’янської філології» надрукувала ще один мій нестандартний урок «Силата на човека е в корените му». У березні 2013 року в журналі «Русский язык и литература в школах Украины» надруковано мій урок з літератури у 6 класі «Путешествие на остров Робинзона». Маю власні збірки віршів: «Жить по законам добра и любви» та «Жемчужинка».
Видавництво «Інтерклас». Софія. 2002. У 2009 році наукова збірка «Актуальні проблеми слов’янської філології» надрукувала ще один мій нестандартний урок «Силата на човека е в корените му». У березні 2013 року в журналі «Русский язык и литература в школах Украины» надруковано мій урок з літератури у 6 класі «Путешествие на остров Робинзона». Маю власні збірки віршів: «Жить по законам добра и любви» та «Жемчужинка».
Пропоную познайомитися з деякими віршами з
моїх збірок .
Часто друкуюсь в газеті «Роден край». У 2012 році моє есе «Секретът на неговото дълголетие е в добротата му» зайняло в конкурсі «Аз съм болгарин…» 3 місце (доросла категорія). Моя розробка свята "Болгарський народ в розмаїтті народів України" до 150-річчя переселення болгар в Таврію зайняла також призове третє місце (2013 рік). Мої вихованці дуже талановиті. Вони пишуть вірші, казки, оповідання, роблять проекти та презентації.
Часто друкуюсь в газеті «Роден край». У 2012 році моє есе «Секретът на неговото дълголетие е в добротата му» зайняло в конкурсі «Аз съм болгарин…» 3 місце (доросла категорія). Моя розробка свята "Болгарський народ в розмаїтті народів України" до 150-річчя переселення болгар в Таврію зайняла також призове третє місце (2013 рік). Мої вихованці дуже талановиті. Вони пишуть вірші, казки, оповідання, роблять проекти та презентації.
Наші діти дуже
артистичні.
Вони із задоволенням приймають участь в шкільних, районних, а також обласних заходах. Мені приємно, що мої учні чудово говорять, декламують вірші як на українській, так і на російській, болгарській мовах.
На протязі 25-и років вивчення болгарської мови вихованці Богданівської школи постійно приймають участь в олімпіадах з предмету. Вони прославляють свою альма – матер, займаючи призові місця в районних, обласних і навіть Всеукраїнських олімпіадах.
Грамоти за останні 5 років
отримали:
1
місце в районній,
1
місце в обласній,
2
місце у Всеукраїнській олімпіадах. В 2012 році він мав 1 місце
в районній і 3 в обласній олімпіадах.
Златєва Анастасія за 1 місце в районній олімпіаді (2010 рік), 2 місце в районній та 1 місце
в обласній олімпіадах(2011), учасниця Всеукраїнської олімпіади в місті Одеса (2011),
- 3 місце в районній олімпіаді (2012)
Сапоговська Аліна за 1 місця в районних олімпіадах у 2013, 2014 роках.
Куруоглу
Валерія за 3 місце в районній олімпіаді у 2014, 1 1 місце в районній та 3 - в обласній олімпіадах у 2015 році,
в 1 місце в районній та 3 - в обласній олімпіадах у 2016, 2017 роках. 1 1 місце в районній та 2 в обласній олімпіадах у 2018 році.
в 1 місце в районній та 3 - в обласній олімпіадах у 2016, 2017 роках. 1 1 місце в районній та 2 в обласній олімпіадах у 2018 році.
Учні
Богданівського НВК вже декілька років поспіль приймають участь в конкурсі
«Аз съм българин и това значи…», який організовує редакція
Всеукраїнської болгарської газети «Роден край» (місто Одеса).
· Пєткова Анастасія (10 клас) –
2011 рік – 1 місце
· Ромалійський Влад (10 клас)
– 2011 рік – 2 місце
· Пєтков Олександр (10 клас) – 2011
рік – 3 місце
· · Пєткови Олександр і Анастасія (11клас) – 2012 рік 2 місце
· Бондарев Максим (10 клас) – 2013 рік – 3 місце
Я пишаюсь, що наші випускники стали студентами кращих болгарських вузів в містах Софія, Велико Тирново та Варна.
Великотирновський університет імені
Кирила
і Мефодія (факультет Міжнародні
економічні відносини)
Ромалійський Владислав успішно навчається (європейський стипендіат) на 4 курсі Софійського університету національного
та світового господарства на тому ж
факультеті.
На 2 курсі Варненського університету навчається
Попазов Владислав, який вивчає менеджмент.
По
закінченню діти мають право на працевлаштуванняв будь-якій країні шенгенської зони Європи.
Обдаровані діти України
Учим болгарский ОНЛАЙН
Отличная работа! Так держать!!!
ОтветитьУдалитьСпасибо, Людочка!
Удалить